nelliesss

Alla inlägg under februari 2013

Av nellie s - 28 februari 2013 13:15

När jag sitter här med datan i knät kan jag passa på att skriva om dag 6!

Det skulle vara min favorit färg, men jag tänkter ändra för jag har ingen.

Istället tänkte jag bara ta något random så då får det bli något ni vill ha.

Ni bestämmer, jag skriver.

 

Vad skulle ni vilja att jag skriver om? Om ni känner mig kan ni smsa, eller lämna en komentar.

Så tar jag det lite senare!

 

Kul va? :D Nä, men lämna en komentar, skulle vara jätte snällt.

Ni kanske vill att jag ska skriva om mitt sämsta minne eller min bästa semester?

Inte vet jag, men tänk lite vad du skulle vilja veta om just mig.

 

Tacksam till svar! <3

 

 

Av nellie s - 28 februari 2013 13:10

Mami ville hitta på något, så vi åkte och köpte bröd och mata fåglarna - igen.

Sååå mysigt, solen var jätte varmt och det blåste inte så mycket.

Ankorna attakerade mig... Nä, men dom åt ur handen osv. Så söta.


Vi fikade i solen och åkte sedan till blommaffären för att köpa lite blommor!

Jag köpte en orkide typ, som passade jätte bra i mitt rum.

Ska köpa en murgröna också. 


Men vi ska fixa mat nu, kanske spela spel. Vet inte, har typ dötrist.

Kanske plockar fram bilderna på strumpan.


Och förlåt för min alldeles för dåliga uppdatering denna vecka, ska bättra mig sen!

 

Av nellie s - 27 februari 2013 17:59

Hej hej ;)
Nu sitter jag å småmyser - ingen ridning idag...
Mami å jag gich och matade fåglarna rut 11 tiden. Åh jisses vad fint väder :o
Solen sken, blå himmel och så varmt!
Fick nästan ta av mig jackan ;)
Nejmen serriöst, det va så skönt!

Vi åkte efter det till farmor och åt pannkakor, så goda. Precis vad jah behövde! Mådde ju inte helt bra så gick å la mig i soffan.

Rider ej idag, mår sissådär. Inte helt 100.

Tog iallafall lite bilder från vattnet ;)

xoxo//Nellie

Av nellie s - 27 februari 2013 09:33

Nu är det dag 5!

Mina husdjur.


Jag har en katt på 4 år, som heter Strumpan - ni kan se henne på min header ;)

Jag fick namnet Strumpan från filmen bolt, om ni sett den.

Jag ville ha en svart katt med vita strumpor. Men det fick jag inte, och Strumpan har INGA strumpor.

Allstå inga strumpor bokstavligen - ni fattar.

Hon är en bondkatt, och såklart utekatt, och hennes pappa är en norsk skogskatt.

Strumpan är verkligen INTE kelig, bara när det passar henne.

Hon vill alltid busa när vi inte vill busa med henne.

Hon sover på bordet där det är ett element under - varmt såklart, på en låda vid ett fönster så att hon kan

kika ut på saker som åker förbi eller människor, en stol eller i en gästsäng nere i källaren.

Men mest av ALLT älskar hon att ligga i lådor, hon skiter fullständigt i om dom är pytte pytte små..

Hon verkligen SKA ligga där!

Förr när hon var liten brukade hon sova i en korg eller i mammas och pappas säng.

Hon älskar att leka med en röd fjäder och ett vanligt snöre, också flärpar från mjöljpaket.


Mamma och pappa berättade på min födelsedag att hag skulle få en kattunge!

Men den historian ska jag inte ta nu, kommer om några dagar ;)


Strumpan älskar att dricka ur vattenflaskor, förr ur vatten kranen.

Hon klöser också sönder våra soffor .____.

Hon brukar gå ut genom ett fönster på toaletten, in också. Inte genom dörren eller kattluckan.

(ganska ofta iallafall) Strumpan älskar att ligga på läxor, och hon ÄLSKAR pennor.

Alltså att gosa med dom.


Har så mycket mer att berätta men då kommer ni tröttna haha.

Lägger bara upp denna bild nu, massor av fler kommer sen!

 


 

Av nellie s - 27 februari 2013 09:20

Nu har jag plockat fram lite bilder från en sida som heter något med just girly.

Älskar deras bilder! Tänkte lägga upp några - rätt många.                              

Haha ja, det blev några!

Letar upp lite fler då och då.


Men glöm inte att kolla min instagram: nellie00s

Där kan du se mer bilder osv ;)


   

Av nellie s - 26 februari 2013 18:17

Hej hej allihopa!

Nu sitter jag och kollar på tv med papi.

Kände bara för ett litet onödigt inlägg så ja.


Mami och jag har spelat massor av spel. Asså shiet vad jag känner mig dum.

Spelade ett kortspel där man skulle para ihop överdelar med underdelar, och när det bara var 4 kort kvar så

tog jag fel när jag precis visste vart dom låg - feberns fel.. hoppas jag.


Imorrn ska jag kanske till farmor, om jag mår bra.

Vet inte om jag ska rida. Tror inte det...


Idag missade jag en uteritt i stallet, typiskt mig att vara sjuk vid fel tillfälle, var sjuk förra gången  också..

Fast jag får ju ta igen det sen ;)


Men det var typ inge´t jag egentligen ville haha..


Tänkte snart lägga in lite bilder, det va vääldigt länge sedan haha.

Lite inspiration, ska leta fram lite!


 

4

Av nellie s - 26 februari 2013 10:13

Dag 4 blev inte igår så tar den idag.

Mina 5 största drömmar.


Jag vet inte om jag kan komma på 5 st. Men jag tar som jag kan komma på, eller dom jag har.

1. Jag vill ha en islandshäst, en svart med en vit stjärna i pannan.

2. Jag vill äga ett stall - när jag blir stor/vuxen.

3. Jag vill åka och se Hollywood skylten och dendär gatan med stjärnor på (vet inte vad den heter men hoppas  att ni fattar vad jag menar)   

4. Jag vill träffa Robert Pattinson och Kristen Stewart.

5. Jag vill bli rik, asså ni vet.. suuuuuper rik...   


Sedan har jag lixom en till, en såndär liten onödig...

Men jag vill äga en Louise Vuitton väska haha.


Nej men det var dom, blev 6 st men aja ;)

Bra att ha många!


Men nu ska mami å jag fika!


 

Av nellie s - 25 februari 2013 19:51

Nu bloggar jag från mobilen så jag vet inte om detta kommer bli ett så långt inlägg.

Men aja, 39,1 i feber, mår sådääär...
Typiskt just idag när mamma fyller år.
Först skulle vi på museum, ära lunch i stan, gå på cosmonova och tillslut äta middag i stan.

Men det blev liite annorlunda...
Vi har suttit framför tven hela dan och mamma har fått tagit hand om mig. Vi köpte hen sushi till lunch, och thaimat som födelsedagsmiddag - vid soffan.

Ingen lyckad dag, stackars mamma :/
Mem vi får göra det någon annan dag.

Imorron har jag inget för mig, slappa och hoppad att febern går bort.

xoxo//Nellie

Presentation


Hej och välkomen till min blogg.
Jag heter Nellie och är 13 år! Jag älskar mode och att rida :)

Om du letar efter en rolig blogg med mode och inspiration i sig har du komigt helt rätt, kram ♥

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv gärna i gästboken c:

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards